Ugrás a fő tartalomra

Szejtán-búzahús házilag

Pár éve megosztottam itt egy szejtán receptet, de valahogy eltűnt. Sebaj, mert nemrég egy kedves ismerősömtől: Szekeres Ritától kaptam egy új receptet! Egy kicsit módosítva íme a (jelenleg) tökéletes húspótló recept! Nem gumis, nincs mellékíze! Gyorsan felszívódó fehérje, ami lúgosítja a szervezetet, és könnyen emészthető.
Heti 1-2 alkalommal ajánlom a fogyasztását, mert azért ez tömény glutén! Így gluténérzékenyek nem fogyaszthatják!
Amiért én szeretem a mostani a szejtánt, mert mindennek fel lehet használni, mint a rendes húsos társát: szelethúsként, rántott húsnak, darált húsnak, felcsíkozva, felkockázva, pácolva!

Hozzávalók:
- 250 g búzasikér
- 100 g tönköly fehér liszt
- só, bors, fokhagyma por, bio szója szósz
- 3-4 liter tisztított víz

Elkészítése:
-  sikért, lisztet a sóval, borssal, fokhagyma porral, szójaszósszal összekeverjük.
- ehhez adunk 3-4 dl hideg tisztított vizet, összegyúrjuk gombóccá
- egy lábasba teszünk fel sok-sok vizet. Én ebbe teszek ugyanazokból a fűszerekből, amelyeket adtam a masszához: fokhagyma, só, bors, szójaszósz(ez adja meg a "hús" színét)
- amikor felforrt, akkor beletesszük a gombócot, amikor látszik a kérgén, hogy fehér, akkor kivesszük
- felszeleteljük és visszatesszük a vízbe. Addig főzzük, amíg a belseje sem lesz fehér! ez kb. 10 perc!
- majd kivesszük a szeleteket, és papíron megszárítjuk. Ezek után le lehet adagokban fagyasztani, vagy egyből felhasználni.

Ezt a fajta szejtánt használom a receptjeiben!

Jó Étvágyat!


Megjegyzések

  1. Kedves Melinda! A lányom már régebb óta készít szejtánt. Én most a Te blogod hatására lendültem neki.Készen van.3 fele osztottam.Holnap gulyás lesz belőle.Nagyon tetszenek a receptjeid.És az ,hogy mindenekelőtt az egészség van.Köszönet a munkádért,és hogy megosztod velünk a tapasztalataidat. Üdvözelettel:Rábainé Dani Anikó

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anikó! Köszönöm a kedves szavakat! Nagyon örülök annak, ha munkámmal másoknak is tudok segíteni! :-)Melinda

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére.

Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom.

És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztődik …

Csipkebogyó tea készítése

Most megosztok veletek egy klasszikus gyógytea készítésének a receptjét.

Ez nem más, mint a csipkebogyó ( Rosa canina)  tea! Ezen tea készítésével is tévhitek élnek! Sokan úgy vélik, hogy leforrázzák és kész. Ez nem így van. Ehhez is türelem szükségeltetik, hogy elérjük a kívánt hatást (mielőtt elolvasnád ezt a részt, és még nem olvastad a teakészítésnek a szabályait, akkor azt itt megteheted: Gyógytea készítés szabályai)

A csipkebogyó egy csodálatos adománya a természetnek. Ezt a növényt már a Krisztus előtti időkben is ismerték. Vadrózsa termése. Miután elvirágzik a rózsa virág része, ott marad utána a termése, melynek a színe élénk piros.

A csipkebogyó tartalmaz:C-vitamint, A, B, E, K vitaminokat, cukrot, pektint, alma-és citromsavat, fehérjét, karotint, magnéziumot.

Hátasai közé sorolható: 
- immunerősítő,
- roboláló - hosszú betegségből való felépülést segíti
- általános erősítő,
- enyhe hashajtó,
- gátolja a meszesedést,
- máj-, és mellékvese működést serkentő
- antioxidáns (fontos…

Bodza szörp- tartósítószer nélkül!

Már pár éve saját magam teszem el a bodzaszörpöt és még soha nem romlott meg. Annak ellenére, hogy nem tartalmaz tartósítószert!
Most idén így készült:
Hozzávalók:
- sok-sok bodza virág - ügyeljünk rá, hogy napközben (legjobb déltájt) gyűjtsük, mert ekkor nyílnak ki a virágok a legjobban. A bodzaszörp pedig akkor lesz illatos, hogy ha sok virágot tartalmaz!
- víz
- citrom
- citromfű-menta (ez az idei újítás)
- nádcukor-gyümölcscukor
- citromsav-ha szükséges

Elkészítése:
- én egy 5 literes üvegbe rétegezem a bodzavirágot (nem mossuk meg előtte, mert lemossuk róla a pollent!), meghámozott citromot, citromfüvet, mentát
- a végén felöntjük tisztított vízzel
- állni hagyjuk 1-2 napig
- leszűrjük egy nagy lábasba, úgy, hogy a virágokat is jól kinyomkodjuk!
- hozzáadunk ízlés szerinti cukormennyiséget
- felforraljuk
- és még forró állapotban üvegekbe töljük
- és száraz dunsztba tessszük
készen is van!

Jó Egészséget!