Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: november, 2012

Tönköly lángos

Lángos-Lángos az egyik nagy kedvenc, bár ritkán készítek, és ritkán is eszünk, de nagyon szeretjük!
Íme egy egészségesebb variációja a Holdállás virág napjaira ajánlom!
Én mindig előző este bekeverem, a hűtőbe teszem, és másnap reggel pedig kisütöm és fokhagymával-friss teával esszük...nyami!

Hozzávalók:
- 3 szem főtt burgonya
- tönköly fehér-teljes kiőrlésű liszt felesben (lágy tésztát kell, hogy kapjunk)
- só
- fél csomag élesztő vagy szódabikarbóna (1 teáskanál)
- kecsketej vagy rizstej
- 3-4 evőkanál olaj

Elkészítése:
- a tejben megfuttatjuk az élesztőt (ha szódabikarbónával dolgozunk, akkor a száraz anyagokhoz keverjük először)
- a megfőtt burgonyát összetörjük
- a liszttel minden összetevőt jó apalaposan összegyurjuk
- kis cipókat formázunk, amelyeket, ha nem azonnal sütünk ki, akkor körbekenjük olajjal
- forró olajban kisütjük
- fokhagymával vagy tejföllel, sajttal fogyasszuk

Jó Étvágyat!

Váranddóság és a mozgás 1.rész

Amint egy kismama számára kiderül, hogy várandós, akkor nagyon sok esetben el kezd az anyuka a táplálkozására és a mozgására odafigyelni. Manapság már az internet keresőjébe beütött kérdésekre sok választ találhatunk. Viszont nagyon sok a fals információ, vagy nem elég világos.

Most a mozgással foglalkoznék, majd a későbbiekben kitérek a táplákozásra.

Nos, a várandósságot 3X3 hónapra oszthatjuk.
Az első 3 hónap a megfelelő beágyazódásért a felelős.
A második 3 hónap a fejlődésért.
A harmadik 3 hónap a növekedésért, a kinti életre való felkészítésért a felelős.
Természetesen a felsoroltak csak felületesen írják le a 9 hónapot.

Aki várandóság előtt is mozgott valamit, az jól jár a várandóssága idején is, mert azt biztos, hogy nem kívánja majd abbahagyni a mozgást. Ha viszont nem mozgott előtte semmit, akkor óvatosan el kell kezdeni, mert különben a várandósság és a szülés nagyon kimerő lesz az anyuka számára.
Az izmok (a molyizomzat!) nyújtanak segítséget az általános állóképesség megő…

Vadas karfiol - vegán

Aki nagy húsevő, vagy volt nagy húsevő, az tudja, hogy a vadas mártás húsok mellé szokták találni. Most itt főfogásként szerepel. Nagyon laktató! El lehet készíteni tejföl nélkül és tejföllel is. Mind a két variáció nagyon finom.
Ezt azért találtam ki, hogy amikor a Hold virág minőséget vonz maga után, akkor legyen valami változatosság is. :-)
Természetesen barna rizzsel is el lehet készíteni, de nekünk jobban ízlik fehérrel.

Hozzávalók:
- egy fej karfiol
- 1 vöröshagyma
- 1 fokhagyma
- olíva olaj
- só, bors, babérlevél, mustár,
- tejföl vagy zabtejszín
- egy maréknyi napraforgó mag
- párolt rizs- köret

Elkészítése:
- olíva olajon a hagymát üvegesre pároljuk
- hozzáadjuk a fűszereket, hogy kijöjjön jobban az ízük
- hozzátesszük a karfiolt
- vizet
- készre pároljuk, majd a végén hozzáadjuk a mustárt és a tejfölt, vagy a zabtejszínt a napraforgómaggal
- rizzsel tálalajuk

Jó Étvágyat!