Ugrás a fő tartalomra

Váranddóság és a mozgás 1.rész

Amint egy kismama számára kiderül, hogy várandós, akkor nagyon sok esetben el kezd az anyuka a táplálkozására és a mozgására odafigyelni. Manapság már az internet keresőjébe beütött kérdésekre sok választ találhatunk. Viszont nagyon sok a fals információ, vagy nem elég világos.

Most a mozgással foglalkoznék, majd a későbbiekben kitérek a táplákozásra.
http://www.ladeevit.hu/varandossag-idejen/miert-fontos-a-mozgas

Nos, a várandósságot 3X3 hónapra oszthatjuk.
Az első 3 hónap a megfelelő beágyazódásért a felelős.
A második 3 hónap a fejlődésért.
A harmadik 3 hónap a növekedésért, a kinti életre való felkészítésért a felelős.
Természetesen a felsoroltak csak felületesen írják le a 9 hónapot.

Aki várandóság előtt is mozgott valamit, az jól jár a várandóssága idején is, mert azt biztos, hogy nem kívánja majd abbahagyni a mozgást. Ha viszont nem mozgott előtte semmit, akkor óvatosan el kell kezdeni, mert különben a várandósság és a szülés nagyon kimerő lesz az anyuka számára.
Az izmok (a molyizomzat!) nyújtanak segítséget az általános állóképesség megőrzésében. Ettől lesz egy kismama fitt, energikus! Ettől válik a baba is fitté és energikussá, hiszen az anyuka mozog vele, és meg is mozgatja őt.
http://www.babamamatudakozo.hu/9_honap/egeszseg/fitt_kismama/

Első három hónap mozgása:
Tegyük fel, hogy a pozitív teszteredményt követően ellátogat az anyuka a nőgyógyászához és mindent rendben talál. Az orvos nem tiltja el a mozgástól.
Ha az anyuka előtte futott, akkor gyors sétára váltson (mivel a gátizmokra nagyobb a terhelés. Kriston Andrea könyvét ajánlom a figyelmedbe!).
Ha erősítő gyakorlatokat végzett, akkor csökkentse a súlyokat.
Ha kerékpározott, akkor addig folytassa, amíg nem jelez vissza a baba! (alhasban szurkálós érzés)

Ha az anyuka nem mozgott előtte, akkor minden nap séta és könnyű jóga gyakorlatok

Minden esetben fontos azt szem előtt tartani, hogy most itt nem az anyuka kecses alakja és 30-as mérete a fontos, hanem a baba és a mama egészsége! Nem ilyenkor kell megváltani a Világot, hanem egy egészséges egyensúlyt kell megteremteni!
Az első három hónap a megfelelő feltapadásról, beágyazódásról szól! Aminek köszönhetően majd a baba megfelelően tud növekedni, és egy egészséges kisbaba tud majd a Világra születni!
http://www.preventes-fitnesz.blogspot.hu/

Folytatása következik!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére.

Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom.

És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztődik …

Csipkebogyó tea készítése

Most megosztok veletek egy klasszikus gyógytea készítésének a receptjét.

Ez nem más, mint a csipkebogyó ( Rosa canina)  tea! Ezen tea készítésével is tévhitek élnek! Sokan úgy vélik, hogy leforrázzák és kész. Ez nem így van. Ehhez is türelem szükségeltetik, hogy elérjük a kívánt hatást (mielőtt elolvasnád ezt a részt, és még nem olvastad a teakészítésnek a szabályait, akkor azt itt megteheted: Gyógytea készítés szabályai)

A csipkebogyó egy csodálatos adománya a természetnek. Ezt a növényt már a Krisztus előtti időkben is ismerték. Vadrózsa termése. Miután elvirágzik a rózsa virág része, ott marad utána a termése, melynek a színe élénk piros.

A csipkebogyó tartalmaz:C-vitamint, A, B, E, K vitaminokat, cukrot, pektint, alma-és citromsavat, fehérjét, karotint, magnéziumot.

Hátasai közé sorolható: 
- immunerősítő,
- roboláló - hosszú betegségből való felépülést segíti
- általános erősítő,
- enyhe hashajtó,
- gátolja a meszesedést,
- máj-, és mellékvese működést serkentő
- antioxidáns (fontos…

Bodza szörp- tartósítószer nélkül!

Már pár éve saját magam teszem el a bodzaszörpöt és még soha nem romlott meg. Annak ellenére, hogy nem tartalmaz tartósítószert!
Most idén így készült:
Hozzávalók:
- sok-sok bodza virág - ügyeljünk rá, hogy napközben (legjobb déltájt) gyűjtsük, mert ekkor nyílnak ki a virágok a legjobban. A bodzaszörp pedig akkor lesz illatos, hogy ha sok virágot tartalmaz!
- víz
- citrom
- citromfű-menta (ez az idei újítás)
- nádcukor-gyümölcscukor
- citromsav-ha szükséges

Elkészítése:
- én egy 5 literes üvegbe rétegezem a bodzavirágot (nem mossuk meg előtte, mert lemossuk róla a pollent!), meghámozott citromot, citromfüvet, mentát
- a végén felöntjük tisztított vízzel
- állni hagyjuk 1-2 napig
- leszűrjük egy nagy lábasba, úgy, hogy a virágokat is jól kinyomkodjuk!
- hozzáadunk ízlés szerinti cukormennyiséget
- felforraljuk
- és még forró állapotban üvegekbe töljük
- és száraz dunsztba tessszük
készen is van!

Jó Egészséget!