Ugrás a fő tartalomra

Hol/hová tartok?

a kép forrása: http://www.thesecret.hu
Nem szoktam magamról bejegyzéseket írni. Most is csak azért teszem, hogy bárki, aki erre a blogra téved, tisztán lásson.

Kezdem, hogy honnan indultam:
Gyerekként a szalonnát, húst ismertem. Semmi zöldség, gyümölcs, kevés kenyér. A szüleim ezt adták, ennek köszönhetően nem sokat ettem, mert folyamatosan epét hánytam, valamint mindig azt mondták, hogy kövér vagyok, s ne egyek. Változás akkor jött, amikor középiskolás lettem, s menzai ételek is fogyasztottam. E mellett sokat futottam.
Aztán jött a betegséges időszak: diabétesz, hormon zavar, PCOS-szindróma, majdnem vakulás, egy vese leállás stb.
Ekkor jött a nagy változás, tudatosan elkezdtem figyelni arra, hogy mit eszem. Még mindig aktív húsevő, mert az nem hizlal...kicsit jobban lettem, de nem voltam megelégedve az egészségemmel.
Tanultam a természetgyógyászatot, anatómiát, szervezet működését, s összefüggésekre jöttem rá. Ennek köszönhetően kigyógyultam a betegségekből! Húst csak heti 1 alkalommal ettem a B12 vitamin miatt. Viszont még kacsazsírral főztem, vajjal sütöttem.
Újabb fordulópont idén következett be, amikor már januárban a pörköltet nem tudtam megenni, valami fura ízt éreztem, amit előtte nem! Azóta nem eszem húst, kókuszzsírral főzök, és a vajat is kihagytam az életemből. Jelenleg néha eszem tejterméket: tejfölt (főzelékbe), ritkán sajtot. De ezek is kezdenek egyre kevesebbet szerepelni a tányéromon. Nem erőltetek semmit, egyszerűen ezt érzem, így cselekszem. Ettől érezem jól magam!
Sokat olvasok a helyes táplálkozásról. Minden véleményt meghallgatok, nem zárkózom el, viszont most már tudom, hogy hogyan működik a szervezet, így sokkal kritikusabb is vagyok egyes tézisekkel.
Próbáltam az étkezésemben helyes ételtársítást, ami jó is, viszont még nem vagyok azon a szinten, hogy ez a mindennapjaim részévé váljon. Sajnos szeretem a főzeléket liszttel, és hozzá a zabfasírtot...stb.
Hová tartok? Talán egy napon teljesen vegán leszek :-)
Van egy mondás: " A cél, maga az Út!"
Szeretek fejlődni, így a célom is ez. :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére.

Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom.

És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztődik …

Csipkebogyó tea készítése

Most megosztok veletek egy klasszikus gyógytea készítésének a receptjét.

Ez nem más, mint a csipkebogyó ( Rosa canina)  tea! Ezen tea készítésével is tévhitek élnek! Sokan úgy vélik, hogy leforrázzák és kész. Ez nem így van. Ehhez is türelem szükségeltetik, hogy elérjük a kívánt hatást (mielőtt elolvasnád ezt a részt, és még nem olvastad a teakészítésnek a szabályait, akkor azt itt megteheted: Gyógytea készítés szabályai)

A csipkebogyó egy csodálatos adománya a természetnek. Ezt a növényt már a Krisztus előtti időkben is ismerték. Vadrózsa termése. Miután elvirágzik a rózsa virág része, ott marad utána a termése, melynek a színe élénk piros.

A csipkebogyó tartalmaz:C-vitamint, A, B, E, K vitaminokat, cukrot, pektint, alma-és citromsavat, fehérjét, karotint, magnéziumot.

Hátasai közé sorolható: 
- immunerősítő,
- roboláló - hosszú betegségből való felépülést segíti
- általános erősítő,
- enyhe hashajtó,
- gátolja a meszesedést,
- máj-, és mellékvese működést serkentő
- antioxidáns (fontos…

Bodza szörp- tartósítószer nélkül!

Már pár éve saját magam teszem el a bodzaszörpöt és még soha nem romlott meg. Annak ellenére, hogy nem tartalmaz tartósítószert!
Most idén így készült:
Hozzávalók:
- sok-sok bodza virág - ügyeljünk rá, hogy napközben (legjobb déltájt) gyűjtsük, mert ekkor nyílnak ki a virágok a legjobban. A bodzaszörp pedig akkor lesz illatos, hogy ha sok virágot tartalmaz!
- víz
- citrom
- citromfű-menta (ez az idei újítás)
- nádcukor-gyümölcscukor
- citromsav-ha szükséges

Elkészítése:
- én egy 5 literes üvegbe rétegezem a bodzavirágot (nem mossuk meg előtte, mert lemossuk róla a pollent!), meghámozott citromot, citromfüvet, mentát
- a végén felöntjük tisztított vízzel
- állni hagyjuk 1-2 napig
- leszűrjük egy nagy lábasba, úgy, hogy a virágokat is jól kinyomkodjuk!
- hozzáadunk ízlés szerinti cukormennyiséget
- felforraljuk
- és még forró állapotban üvegekbe töljük
- és száraz dunsztba tessszük
készen is van!

Jó Egészséget!