Ugrás a fő tartalomra

Ország Tortája- 2011

Idén az Ország Tortája a Kecskeméti köleses sárgabaracktorta lett. Az idei évben a kisfiam, Nimród kapta meg az Első Születésnapjára. Kicsit leegyszerűsítettem, "házi ízekre" fordítottam, és egészségesebbé tettem. Az eredmény nagyon finom, krémes és egészséges torta lett, amelyet ajánlok szívből mindenkinek! Igaz, kell hozzá egy kis türelem, de bárki könnyedén elkészítheti. Két napig készül. Egyik nap elkészítjük és a másik nap tálaljuk!
Kicsit hosszadalmasan írtam le a receptet pont azért, hogy bárki el tudja az otthonában is készíteni! Nem őrdöngős!

 Akkor lássunk is hozzá!

Hozzávalók:

A torta áll egy tésztából, egy krémből, egy barackos "öntetből", és csoki háromszögekből.

Tészta:

Én egy nagy tortát készítettem, tehát nem kis tortaformát vettem elő, hanem a nagyot. Kell hozzá kb. 15 dkg köles, amelyet 0,5 liter tejben feltettem főzni két evőkanál gyümölcscukorral és bio vaníliával. Folyamatosan kevergettem, amíg fel nem forrt, majd takarékra vettem és fedő alatt készre pároltam. Tehát a kölest szét kell főzni. Akkor jó, amikor a kis szemek úgymond kinyílnak. Ezek után teszünk beleteszünk 15 dkg vajat, és 15 dkg túrót.
Közben 3 evőkanál lenmagot ledaráltam, és összekevertem az ugyancsak ledarált 3 evőkanál mandulával. Nos, aki nem szeretne tojást beletenni a tésztába, akkor a lenmag lehet 4-5 evőkanál is.
Miután a köles megfőtt, hagyjuk kihűlni, hogy ha a tojásos variációt válasszuk. Ha viszont a tojásmenteset válasszuk, akkor még melegen belekeverjük a mandula-lenmagos lisztet.
Ha a tojást választottuk, akkor három tojás sárgáját belekeverünk a kölesbe. Valamint hozzátesszük ugyancsak a lenmagos-mandula lisztet. A fehérjét pedig felverjük egy kis gyümölcscukorral kemény habbá. Majd óvatosan belekeverjük a tésztaalapunkhoz. Ezáltal egy kicsit lazább lesz a tésztánk.
Sütőpapírral kibéleljük a tortaforma alját és beleöntjük a tésztát. Majd betesszük az előmelegített sütőben. A légkeveréses részt ne használjuk, mert kiszáríthatjuk a tésztát.
Készre sütjük, és hagyjuk, hogy a formában kihűljön.
A tészta kész is!

Krém:

Ugyancsak 15 dkg kölest, 0,5 tejjel felteszünk főzni, ugyancsak 2 evőkanál gyümölcscukorral főzni. A fentiek alapján elkészítjük. A végén ugyancsak hozzátesszük a vajat, de most csak 10 dkg-ot. Nos, akkor a recept barackbefőttet ír, de télen igen nehéz házi sárgabarack befőttet beszerezni, amelyben nincs tartósítószer és sok cukor. Mivel én most sárgabarackot befőtt formában nem raktam el, így ezt kihagytam. De ha valaki esetleg nyáron készíti el ezt a tortát, akkor kockázzon bele érett sárgabarackokat!
Nos, én így a "mű" befőttet kihagytam és helyette kevertem bele a saját készítésű sárgabarack lekvárt, amelyet gyümülcscukorral raktam el, minden tartósítószer nélkül! Tehát raktam bele jócskán sárgabarack lekvárt! Egy fél literes üveg 2/3-át. Majd az egészet összetrumixoltam botmixerrel.
Itt meg kell jegyeznem, hogy az eredeti recept egy sárgabarack krémet ír, amelyet én most a lekvárommal helyettesítettem. Valamint eredetileg nem is kell turmixolni, de én úgy véltem, hogy ezáltal így még krémesebb lesz. Ez így is volt!
Ezek után megkóstoltam, és én még tettem hozzá egy kis gyümöcscukrot, de tényleg keveset, valamint a 25 dkg-os csomagos túrónak a maradékát, mivel nem akartam felbontva még a hűtőben tartani.
Ekkor következett el számomra egy nagy pillanat a zselatin használata....mivel én nem használok zselatint... Kedves olvasó választhatja a hagyományos zacskós zselatint. Fél liter vízhez egy tasak felhasználásával. Vagy az agar-agar port. Mivel most csak a hagyományos por változat volt itthon, így azt készítettem el, de tehettem volna bele többet is, mert így a tálalás után gyorsan összeesett. Így bárki, aki jobban tudja, jól tudja önmagától is, hogy hogyan kell a zselatinnal bánni! :-)

A receptben használnak egy szilikonos formát, amelynek az köszönhető, hogy a tortaszelet kettévágásakor a barackos öntet gusztán végig folyik a krémen és a tészta mellett landol.
Ha az ember nem cukrász, akkor valószínűleg ez a forma nem található meg a szekrényben elrejtve... Nálam nincs, de azért nem hagyott alább a kreativitásom sem.

Tehát az eredeti recept szerint fogni kell ezt a formát és a homorú felével le kell fektetni a tortaformánk aljába, és ráönteni a krémet, majd a tésztát és egy éjszakára a hűtőbe tenni és másnap kivenni és az egészet megfordítani. Így meg lesz az a kis vájat a tetején.

Én a következőt tettem: A tésztára ráöntöttem a krémet és egy éjszakára a hűtőbe tettem és másnap kivettem, nem vettem le a tortagyűrűt, rajta hagytam. Bejelöltem egy éles késsel a leendő tortaszeleteket. Így lettek meg a tortaszelet eredeti háromszöge. Majd ezekbe a háromszögek belsejébe rajzoltam ugyancsak egy háromszöget és bevágás mentén kivettem a krémet egy kiskanállal. Igaz így sokkal tovább tart, nem olyan tökéletes, de a célnak megfelel.

Sárgabarack öntet:

Nagyon egyszerűre vettem ezt a részt is! Mégpedig a sárgabarack lekváromat összeturmixoltam. És ennyi! Ezt raktam egy kiskanál segítségével a kis mélyedésekbe! Majd visszatettem az egész tortát a hűtőbe.

Csoki háromszögek:

Bizonyára azért találták rá a háromszögeket, mivel a tortaszelet is háromszögek és a rajtuk lévő öntet-mélyedések is.
Nagyon egyszerű ez is: én egy 75% kakaó tartalmú csokit melegítettem fel vízgőz felett és zsírpapírra öntöttem ki, téglalapot formázva. Amikor félig megdermedt, akkor vízszintes vonalakat húztam és háromszögeket vágtam ki. Hagytam teljesen megdermedni és már kész is a háromszög!
Én minden szeletre tettem egy-egy kockát és a közepére pedig felfelé állítottam őket.

Tálalás előtt levettem a tortagyűrűt. És vízbe áztatott sárgabarackkal díszítettem.

Kettévágott torta szelet: a sárgabarack öntet lefolyik!
A fő kritikusom, a kisfiam megevett egy teljes felnőtt szeletet! Tehát finom lett! :-))

Jó Étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!