Ugrás a fő tartalomra

Böjt- 2015!



Eltelt ismét egy év, és mi idén is végig csináljuk a böjti időszakot! Hú, én már alig várom!! :-)
kép forrása:www.vitalzone.hu
Idén is a következő szempontokat tartjuk szem előtt:
- semmi hús (én vegetáriánus vagyok, úgy, hogy ez könnyen megy, de a párom szokott néha húst enni)
- semmi tojás (én nagyon ritkán eszem, párom is )
- semmit tejtermék (már jó ideje nem iszom tejet. A gyengém még néha a sajt és a tejföl. Párom sem iszik tejet, de sok sajtot, tejfölt, vajat eszik)
- semmi állati eredetű zsiradék (nincs is jelen az életemben kivéve néha a vaj. A párom néha eszik)
- felépített méregtelenítés: mivel újholddal kezdődik a böjt kettős érzet van bennem. Egyrészt jó, mert jobban el tudjuk engedni a régi dolgokat, de másrészről el kezd növekedni a hold, ami azt jelenti, hogy méregtelenítés szempontjából majd a következő telihold lesz inkább lényeges. Ezzel együtt jár az is, hogy valószínűleg nem igazán fogunk még fogyni, hanem csak azután.

Miért jó?
Több év tapasztalata alapján mondhatom, hogy kicserélődünk! Frissebbek, fiatalosabbak leszünk! Jobban bírjuk az élet kihívásait! Jól érezzük magunkat! Nem mellegesen fogyunk!

Ha velünk tartasz ezekre az alapanyagokra lesz szükséged, amelyek mindig legyenek raktáron:
- köles
- zab,
- tönköly liszt
- barna rizs
- hajdina
- árpa
- amaránt mag

- lenmag
- szezámmag
- napraforgó mag
- tökmag

- mandula
- dió
- mák

- hidegen sajtolt tömagolaj
- hidegen sajtolt búzacsíra
- hidegen sajtolt lenmagolaj
- nem hidrogénezett kókuszzsír
- hidegen sajtolt napraforgó olaj
- repceolaj

sok-sok zöldség, gyümölcs!

Jó ha van búzafüved, lének! De beszerezheted porban, vagy kapszulában is!
Mi még inni fogunk kombuchát is! Felváltva a búzafűlével és az árpafülével!

Jó ha van egy jó turmixgéped, aprítód is! Mert használjuk majd!

Szóval ennyi előjáróban. Jövő héten jelentkezem az első heti programmal!

Ne feledd egy hét múlva kezdünk! :-)

Jó felkészülést!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Egészséges "kolbász-hurka"

Ezen a recepten több hónapig dolgoztam! Nagyon sok munkám van benne!  Az ötlet onnan jött, hogy a párom nagy kolbász mániás. Nagyon szereti a füstöltet-sültet. Úgy van vele, mint Gombóc Artúr a csokival. Így igyekeztem ezt azt az álmát is megvalósítani, ami nem volt egyszerű. A boltokban kapható "kolbász" nem hasonlít a kolbászra, nem lehet főzni vagy sütni. Én viszont olyat szerettem volna, amit lehet főzni és sütni is. Sikerült! :-)) Mi most tepsis burgonyával és saját eltevésű cseresznye befőttel ettük. De kóstoltuk már mustárral is! Nekünk nagyon ízlik!! :-)) Kolbász: - 4 maréknyi apró szemű zabpehely -  fél vöröshagyma,3 db fokhagyma, pirospaprika, só, bors - 2 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál szezámmag, 1 evőkanál napraforgómag - 2 teáskanálnyi búzasikér - barna rizsliszt- amennyit felvesz - víz Az egészet összekeverjük vízzel. Kicsit hagyjuk önmagában ázni, majd kóstoljuk, hogy kell-e még bele valami. Nos innen lesz nem teljesen vega. Hiszen én nem t