Ugrás a fő tartalomra

Táplálkozás útján :-)

Ahogy már az előző bejegyzéseben írtam, az elmúlt időszakban sokat tettem-vettem. Folyamatosan főzök-sütök :-) Viszont most már 9 hónapja 3 csodálatos gyermek édesanyja is vagyok! Ez nagy feladat, úgy, hogy nekünk nincs segítségünk! Nincsenek rokonok-testvérek-szülők.. vagyis vannak, de nem a faluban, és ők is élik a saját életüket (szülőkből csak az apukák élnek). Ez nem panasz, mert mi döntésünk és választásunk a gyerekek, és tisztában vagyunk-voltunk a helyzetünkkel is!
Nos, így próbálunk boldogulni, rengeteg logisztikai munkával, hogy ki mikor mit csinál. Ezért ritkultak a bejegyzéseim :-)
Most már elmondhatom, hogy amióta elindult a blogom 7. éve, hogy sorra az én meglátásom igazol! Ami nem azt jelenti, hogy ez idő alatt nem változott, de az irányelv maradt! A gyerekek és mi sem vagyunk betegek. Nagyon keveset hiányoztak az oviból a nagyobbak, és a kicsi is csak egyszer volt egy hétig megfázva.
Most, hogy már 9 hónapja szültem, egyre jobban nyerem vissza a fizikai erőmet (amit igencsak visszavet, hogy igazából talán 2 órát alszom egybe éjszakánként, a többi 2 óra pedig szoptatások-altatások után). Most gondoltam egy nagyot, így tovább fejlesztem a fogyis programomat. Amelynek az alapjait már évekkel ezelőtt letettem, de most lép egyet előre! Hogy ez miként lesz kivitelezve?? magam sem tudom, de ha működni fog, akkor én annak nagyon fogok örülni! Mert ugye hiába eszek én egészségesen, ha össze-vissza (hol többet, hol kevesebbet)!
Mozgás az szépen megy: jóga heti 4-szer, futás heti 2-3-szor, erősítések heti 2-3-szor
Fogyás is beindult: jelenleg -4 kg-nál tartok!
Képtalálat a következőre: „fogyás”
a kép forrása:erezdjolmagad.hu
Igyekszem majd időközönként beszámolni a fejleményekről! :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Egészséges "kolbász-hurka"

Ezen a recepten több hónapig dolgoztam! Nagyon sok munkám van benne!  Az ötlet onnan jött, hogy a párom nagy kolbász mániás. Nagyon szereti a füstöltet-sültet. Úgy van vele, mint Gombóc Artúr a csokival. Így igyekeztem ezt azt az álmát is megvalósítani, ami nem volt egyszerű. A boltokban kapható "kolbász" nem hasonlít a kolbászra, nem lehet főzni vagy sütni. Én viszont olyat szerettem volna, amit lehet főzni és sütni is. Sikerült! :-)) Mi most tepsis burgonyával és saját eltevésű cseresznye befőttel ettük. De kóstoltuk már mustárral is! Nekünk nagyon ízlik!! :-)) Kolbász: - 4 maréknyi apró szemű zabpehely -  fél vöröshagyma,3 db fokhagyma, pirospaprika, só, bors - 2 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál szezámmag, 1 evőkanál napraforgómag - 2 teáskanálnyi búzasikér - barna rizsliszt- amennyit felvesz - víz Az egészet összekeverjük vízzel. Kicsit hagyjuk önmagában ázni, majd kóstoljuk, hogy kell-e még bele valami. Nos innen lesz nem teljesen vega. Hiszen én nem t