Ugrás a fő tartalomra

Bölcskei gatrofesztivál

Idén 3. alkalommal került megrendezésre a bölcskei Galamb- és nyúlétkek gasztrofesztiválj.

Amikor még engem is invitáltak kis csapattal észrevenni eme eseményen, akkor nem tudták, hogy vegetáriánus vagyok. Így úgy mentem a megbeszélésre, hogy szívesen részt veszek rajta, de nem hússal. Természetesen nem volt pozitív fogadtatása ennek, hiszen még mindig ufóként és elvetemültként tekintenek arra, aki nem eszik húst (hát még arra, aki semmi állati eredetűt).
Én minden ellenállás ellenére úgy gondoltam, mivel ez egy gasztronómia fesztivál is, miért ne lehessen megismerkedni húsmentes ételekkel is? Sokat gondolkoztam, és egy merészet gondoltam: indulok a főzőversenyen is, hiszen meghirdettek egy "ínyencségek" kategóriát is!  Ebbe pedig az én húsmentes ételeim is beleférnek.
Nem volt könnyű dolgom, mert soha nem ettem galambot, nyulat, így nem volt tapasztalatom, hogy milyen íze, állaga, szaga van. Kérdezgettem olyan ismerősöket, akik ilyet esznek, ettek, gyűjtöttem a tapasztalatokat. Olvasgattam fűszerezésekről.
Egy nap megszületett egy pástétom recept: fehér boros "májpástétom" kecskesajttal és pirított dióval. Itthon minden kritikusnak ízlett. Ez volt a cél, hogy finom legyen!
A versenyre beadott pástétom
Azt kell mondanom, hogy a versenyre beadott alkotásommal nem voltam teljesen megelégedve. Én egyedül vagyok itthon a két gyerekkel, ahol az egyik aktívan növeszti a fogait- folyamatosan nyűgös-, a másik pedig játszást igényli. Közben a háztartás és a munka...éjszaka nem alvás...Mert alkotni jó idegállapotban, kipihenve a legjobb! :-)
Szóval vittem még a versenyre külön kóstolót, sütöttem hozzá tönkölyös-kukoricás bagettet.
Őszintén nem is akartam visszamenni az eredményhirdtésre, mert a gyerekek fáradtak-nyűgösek voltak. Viszont a párom mondta, hogy szerinte akkor is menjek el. Nem gondoltam volna, hogy valamilyen díjat is kaphatok, mert igaz, hogy nekünk ízlik, de másoknak, akik vegyes étkezésűek nem biztos.
 Hiszen általában, ha kóstoltatok vega étkeket, akkor mondják, hogy finom-finom, de érződik, hogy nincs benne hús. Ami így is van. Kicsit másabb ízű, de finom és egészséges! :-)
Hála az égnek az én kategóriámmal kezdték a díjkiosztást. Minden helyezést kapott ételről rövidke leírást. Amikor az én ételem leírást mondták?? nagyon elcsodálkoztam, folyamatosan nevettem! Második helyet ért el a kategóriában az ételem! "Harmonikus ízvilág", "Finom pácolás"..."hozzá a kecskesajt" (főleg, hogy saját készítésű).
Természetesen elmondtam, hogy ez egy vega pástétom volt, amin nagyon meglepődtek! :-)
Ínyencségek kategóriában II. helyezés
A célom az volt, hogy ismerkedjenek meg az emberek új ízekkel, hogy a vegák nemcsak párolt zöldségeken (főleg azt eszek a legkevesebbet), bundázott zöldségeken élnek! Hanem szeretik az ízeket, és az ételeket finoman tudják elkészíteni, és jókat is esznek! Mindeközben nem oltottak ki egyetlen állat életét sem, védték a környezetet és a legfontosabb az Egészségüket!

Én most úgy érzem, nyertem! :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!