Ugrás a fő tartalomra

Laffa-pita-kenyér

http://www.plano1comunicacao.com.br/blog


Mivel készítettem hummuszt, ezért azt gondoltam, hogy vacsorára elkészítem hozzá a kenyerét! Ezt először egy Hummusbárban ettem, de nem tudtam, hogy hogyan készül. A receptet is nehezen szereztem be (innen: http://www.theglobaljewishkitchen.com/2011/04/29/laffa-bread/, de sikerült.
S íme az egészségesebb változata!
(ámbár szerintem az eredeti recept nem élesztővel készül, hanem kovásszal!)

Hozzávalók:
- tönköly fehér-teljeskiőrlésű liszt felesben
- repce olaj
- só,
- pici nádcukor
- langyos víz
- pici élesztő

Elkészítése:
- langyos vízben és a pici cukorral felfuttatjuk az élesztőt
- hozzáadjuk a liszthez
- sóval és egy adag olajjal összegyurjuk
- ekkor várunk egy kis időt (én nem sokat kb. 10 percet, amíg elkészítettem a salátát)
- ha valaki türelmes, akkor szép kis cipókat, amelyeket vékonyra kinyújtjuk és serpenyőben kisütjük
- nos én lusta voltam, és a kezemmel formáztam a cipókat és rögtön kerek formára nyújtottam a levegőben, mint a lángosnál. Én kerámia serpenyőben sütöttem ki. Nem raktam alá olajat. Szépen megpirul, akkor van készen.
- s most jön egy titok: amikor láttam, hogy hogyan is készítik, akkor láttam, hogy sütés után rögtön ruhába teszik. Akkor nem teljesen értettem, hogy miért, de most már, igen! Mert akkor még a hő átpuhítja, s akkor lesz igazán finom!

Ebből a tésztából lehet a pitát is készíteni, csak akkor a cipókat tepsire rakjuk, és sütőben kisütjük.

Mi ezt most hummusszal megkentük és egy vegyes salátát készítettem hozzá, amelynek az öntete egy kapros-joghurtos-mentás-fokhagymás volt.

Jó Étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Egészséges "kolbász-hurka"

Ezen a recepten több hónapig dolgoztam! Nagyon sok munkám van benne!  Az ötlet onnan jött, hogy a párom nagy kolbász mániás. Nagyon szereti a füstöltet-sültet. Úgy van vele, mint Gombóc Artúr a csokival. Így igyekeztem ezt azt az álmát is megvalósítani, ami nem volt egyszerű. A boltokban kapható "kolbász" nem hasonlít a kolbászra, nem lehet főzni vagy sütni. Én viszont olyat szerettem volna, amit lehet főzni és sütni is. Sikerült! :-)) Mi most tepsis burgonyával és saját eltevésű cseresznye befőttel ettük. De kóstoltuk már mustárral is! Nekünk nagyon ízlik!! :-)) Kolbász: - 4 maréknyi apró szemű zabpehely -  fél vöröshagyma,3 db fokhagyma, pirospaprika, só, bors - 2 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál szezámmag, 1 evőkanál napraforgómag - 2 teáskanálnyi búzasikér - barna rizsliszt- amennyit felvesz - víz Az egészet összekeverjük vízzel. Kicsit hagyjuk önmagában ázni, majd kóstoljuk, hogy kell-e még bele valami. Nos innen lesz nem teljesen vega. Hiszen én nem t