Ugrás a fő tartalomra

Hold hatása az étkezésre

Azt már mindenki tudja, érzi, hogy a Hold hatással van a vizekre, állatokra. Talán egyre többen vannak azzal is tisztában, hogy befolyásolja az emberek viselkedését (Telihold).
 Mindez nem minden! A Hold hatással van arra, hogy mikor érdemes növényeket vetni, aratni, kapálni, öntözni stb. sőt, hogy egy tészta mikor lesz a legfinomabb. Ezen kívül, hogy milyen tápanyagokat dolgoz fel a legoptimálisabban!
pozitivnap.hu
Ezzel a részével még azért nem olyan sokan vannak tisztában. Sajnos nem veszik a fáradtságot, hogy időt és energiát fordítsanak ennek a tanulmányozására, megtanulására! (természetesen vannak kivételek!)
Pedig, hogy ha erre több energiát fordítanánk, akkor nem kellene olyan sok táplálékkiegészítőre szükség! Erre jó példa, hogy a várandósságom idején én nem szedtem magzatvédő vitaminokat, hanem odafigyeltem a Holdállására. Nem volt vitaminhiányom! Természetesen a vasat külön lucernával és céklával pótoltam! De alapjában véve nem volt szükség semmi másra! Másik példa erre azok a kezeltjeim, akik követik a Holdállást. Nálunk is minden egészségprobléma megszűnt! (természetesen e mellett még egyéb dolgok betartása szükségeltetik)
Tehát a Holdnak is van ciklusa. Ebben a ciklusban találjuk meg a közismert Újhold és Telihold fázist. Ezen belül pedig végig járja a csillagászati állatövi jegyeket. Ezekben a jegyekben 2-3 napot tartózkodik. Ezekhez a jegyeket csoportokba lehet osztani.

Tűz napokon (amikor a Hold Kos, Oroszlán, Nyilas jegyben jár):
Helyezzük előtérbe a terményeseket (termések, fehérje, pl. szója, gyümölcsök, padlizsán, bab, lencse, tök, zöldpaprika, paradicsom, illetve tojás, hús)
Alapélelmiszer a fehérje

Föld napokon (amikor a Hold Bika, Szűz, Bak jegyében jár):
Helyezzük előtérbe a gyökereseket (burgonya, cékla, zeller, répa, retek, torma, hagyma stb.)
Alapélelmiszer a só

Levegő napokon (amikor a Hold Ikrek, Mérleg, Vízöntő jegyében jár):
Helyezzük előtérbe a virágosokat (brokkoli, kelbimbó, karfiol, mogyorófélék, olívaolaj stb.)
Alapélelmiszer a zsiradék

Víz napokon (amikor a Hold Rák, Skorpió, Halak jegyében jár):
Helyezzük előtérbe a leveleseket (sóska, spenót, káposztafélék, leveles fűszerek, gomba, saláta stb.)
Alapélelmiszer a szénhidrát

Érdemes beszerezni egy Holdnaptárt, ahol minden egyes naphoz fel vannak tüntetve a fenti megnevezések, és még egyéb hasznos tevékenységek!
Tehát a fenti írás nem teljes, inkább figyelem felkeltés céljából született, hiszen a Hold tanulmányozása, figyelése, kísérése nem új. Mindig is alkalmazták a régi öregek. Csak nekünk kell ismét megtanulnunk!

Ajánlott könyv, naptár:
Útmutató Hold, és a Holdnaptár

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Egészséges "kolbász-hurka"

Ezen a recepten több hónapig dolgoztam! Nagyon sok munkám van benne!  Az ötlet onnan jött, hogy a párom nagy kolbász mániás. Nagyon szereti a füstöltet-sültet. Úgy van vele, mint Gombóc Artúr a csokival. Így igyekeztem ezt azt az álmát is megvalósítani, ami nem volt egyszerű. A boltokban kapható "kolbász" nem hasonlít a kolbászra, nem lehet főzni vagy sütni. Én viszont olyat szerettem volna, amit lehet főzni és sütni is. Sikerült! :-)) Mi most tepsis burgonyával és saját eltevésű cseresznye befőttel ettük. De kóstoltuk már mustárral is! Nekünk nagyon ízlik!! :-)) Kolbász: - 4 maréknyi apró szemű zabpehely -  fél vöröshagyma,3 db fokhagyma, pirospaprika, só, bors - 2 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál szezámmag, 1 evőkanál napraforgómag - 2 teáskanálnyi búzasikér - barna rizsliszt- amennyit felvesz - víz Az egészet összekeverjük vízzel. Kicsit hagyjuk önmagában ázni, majd kóstoljuk, hogy kell-e még bele valami. Nos innen lesz nem teljesen vega. Hiszen én nem t