Ugrás a fő tartalomra

4 éves a Blog!

Hamarosan 4. éve írom fel jegyzeteimet, receptjeimet a blogomra. Lassan 4. éve, hogy elindult, sok-sok minden változott ebben az időben.
kép forrása:www.dietamegoldas.hu

Akkor még vegyes étkezésű volt, bár csak heti 1-2 alkalommal ettem húst, de azóta már teljesen vegetáriánus lettem. Úton vagyok a teljes vegánság felé, mert úgy érzem az a jó a szervezetem számára. Talán eddig az azért tartottam meg a húst, hogy amikor valahova elmegyünk tudjak enni én is. Most az idei- tavalyi Karácsony volt az első, hogy nem akartam beállni a sorba, és nem kértem abból, amit a többiek ettek. Még tapasztalom, hogy inkább vigyek-e magammal ételt vagy sem. Mert ha viszek magammal, akkor biztos, hogy jót eszem, és enni fogok. De ha meg a vendéglátóra bízom, akkor hátha kipróbál új vega recepteket is! Nem tudom, hogy még mi a helyes. Ahogy a kedves nővérem fogalmazott Karácsonykor: " olyan vagy, mint a kocsiban az ötödik kerék. Jó, hogy vagy, de mindnek. "
vagy, amikor azt kérdeztem, hogy a krumpli pürében milyen zsiradék van: " csak pici kacsazsír!" mire a bátyám: " minek mondtad el, ha nem tudja, akkor simán megeszi". Nem hiszik még, hogy igenis kiérződik, hogy miből készült! Mint ahogy ők is érzik, ha valami nem disznózsírral készül! De nem is várok el többet. Ez a minden napos. Nem gond, megszoktam, hogy az ötödik kerék vagyok, de vagyok! :-) Tessék hozzászokni! :-)

Tehát lehet látni, hogy blogomon, hogy mi is zajlott/zajlik le a konyhámban! Minden nap főzök a Holdállást követve!
www.108.hu

Fontosak számomra a gyógynövények, amelyek az egész napomat végig kísérik! Folyamatosan fejlődök, képzem magam, jegyzetelek, próbálok összefüggésekre rájönni! Imádom a munkámat! :-)

Lássuk a végén azt a témát, amely mindenkit foglalkoztat, ha rám néz: miért vagyok teltebb testalkatú, ha annyira odafigyelek az étkezésemre? Nos ez engem is foglalkoztat! Hiszen nem voltam 19 éves koromban túlsúlyos. Sőt országos szépségversenyt is nyertem, a nemzetközi szépségverseny elődöntőjébe is bejutottam (akkor 34!-es mérettel). A betegségek leküzdésével még maradt egy feladat hátra: a védelmi pajzs leküzdése. Most itt nem megyek bele, hogy milyen viszonyom volt a földi szülő anyámmal, hogy milyen sebeket vájt rajtam, mert ezeknek köszönhetem, hogy most ott vagyok, ahol! Elfogadom, hogy ő nem tudott többet nyújtani! Elengedtem őt és rám rót terheket, melyeket felvettem, de ennek a fizikai megnyilvánulása egy másik folyamat. Lehet, hogy egy szép napon ismét 38-as mérettel ébredek fel! :-) Én kitartok az egészség mellett, és nem követek semmilyen diétát, fogyókúrát, mert azokat nem érzem magaménak! A lényeg számomra, hogy van két egészséges gyermekem, és hogy a férjemmel is azok vagyunk! Szeretjük egymást! :-)

Kíváncsian várom, hogy majd egy év múlva, amikor átnézem az idei receptjeimet, akkor milyen fejlődést fogok látni!

Kövess engem, fejlődjünk együtt!

Köszönöm, hogy olvasol! Hálás vagyok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!