Ugrás a fő tartalomra

Böjti összegzés- 2016

A párom idén 5. alkalommal csinálta végig a böjti időszakot növényi ékezéssel!

Összegzésként elmondhatjuk, hogy nagyon jól viselte! Ahogy idáig minden alkalommal, most is szépen kitisztult, ezt főleg az arcán lehetett észrevenni- megfiatalodott! Energiája nőtt! Terhelhetősége nőtt!

Viszont növényevőként az ember nem teheti meg, hogy egyszerűen egy pékségben megegyen egy pogácsát, mert biztos, hogy van benne tejtermék. Így mindig magánál kell lennie valami hazainak, hogy ne legyen éhes.
Másrészről a vendégségekben sem fogadják el, hogy böjtöl.
Magam is tudom, hogy vegetáriánusként vendégségben még mindig nem gondolnak arra, hogy én nem eszek húst, és kevés állati eredetű ételt eszem. Viszont ezt nem hangoztatom, mert abban reménykedek, hogy hátha legalább valami húsmentest kapok.... de legtöbbször nem eszek....
Így jó lenne, ha már végre tudomásul vennék az emberek, hogy vannak vegánok és vegetáriánusok! Olyan érdekes, hogy a paleo étkezésre bárhol lehet kapni valami ételt, de vegaként nagyon ritkán lehet valami ehetőt kapni....  Ezért van az, hogy sok vegetáriánus egy idő után lemond inkább a vegaságról, hogy változatosan tudjon vendégségekben enni. Ne kelljen egyfolytában rántott zöldséget és sajtot ennie.
Én nem tudom megenni a húst, úgy hogy én még biztos nem fogok visszaszokni. :-)

A párom a böjt után visszatér a hétköznapi étkezéséhez, ami nagy részben növényi. Viszont ő néha eszik húst, tejterméket, tojást.

Jó azért tudni, hogy egyes kutatások bebizonyították, hogy az éltet a növényi étkezés 70%-kal hosszabbítja meg. Tehát érdemes minél kevesebb állati eredetű ételt fogyasztani! Ez egy folyamat, nagyon ritka az, aki egyből növény evő lesz. Mindenki maga dönti el, hogy mitől érzi magát jobban. Ehhez viszont tapasztalatokat kell a saját testünkről gyűjtenünk. :-)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Egészséges "kolbász-hurka"

Ezen a recepten több hónapig dolgoztam! Nagyon sok munkám van benne!  Az ötlet onnan jött, hogy a párom nagy kolbász mániás. Nagyon szereti a füstöltet-sültet. Úgy van vele, mint Gombóc Artúr a csokival. Így igyekeztem ezt azt az álmát is megvalósítani, ami nem volt egyszerű. A boltokban kapható "kolbász" nem hasonlít a kolbászra, nem lehet főzni vagy sütni. Én viszont olyat szerettem volna, amit lehet főzni és sütni is. Sikerült! :-)) Mi most tepsis burgonyával és saját eltevésű cseresznye befőttel ettük. De kóstoltuk már mustárral is! Nekünk nagyon ízlik!! :-)) Kolbász: - 4 maréknyi apró szemű zabpehely -  fél vöröshagyma,3 db fokhagyma, pirospaprika, só, bors - 2 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál szezámmag, 1 evőkanál napraforgómag - 2 teáskanálnyi búzasikér - barna rizsliszt- amennyit felvesz - víz Az egészet összekeverjük vízzel. Kicsit hagyjuk önmagában ázni, majd kóstoljuk, hogy kell-e még bele valami. Nos innen lesz nem teljesen vega. Hiszen én nem t